Více než dvacet let používá společnost Red Bull svůj světoznámý slogan „Red Bull vám dává křídla!“ Zklamaní zákazníci však konstatovali, že to prostě není pravda. Pokud jste si za uplynulých dvanáct let koupili plechovku populárního energetického nápoje, máte nárok na odškodné.
Podle serveru BevNET.com, který sleduje nápojový průmysl, souhlasil Red Bull s mimosoudním vyrovnáním v hodnotě třinácti milionů dolarů. Jinak společnosti hrozily mnohem vyšší sankce, protože byla americkým soudním dvorem obviněna z nepravdivých a zavádějících reklamních tvrzení.
Žalobce Benjamin Careathers (zastupující tisíce dalších zákazníků) argumentoval tím, že Red Bull svým známým heslem uvádí spotřebitele v omyl, navíc na plechovkách a v reklamách deklaruje schopnost zlepšení koncentrace a reakce, což nikdy vědecky prokázáno nebylo.
„Klamavé jednání společnosti Red Bull a jejich marketingové strategie je podvodné, tudíž žalovatelné,“ tvrdí Careathers. Vypořádání se tak může týkat v podstatě kohokoliv, kdo si za posledních dvanáct let koupil byť jediný kousek nápoje Red Bull. Společnost poškozeným nabídla buď deseti dolarovou finanční kompenzaci, nebo možnost získání jejich produktů v hodnotě patnácti dolarů.
Red Bull chce dát věci do pořádku, v sázce je dobré jméno jejich světově rozšířené značky, proto se náhrada týká těch, kteří si Red Bull koupili v období od 1. ledna 2002 do 3. října roku 2014. Do druhého března nadcházejícího roku musíte však svůj kompenzační nárok zaregistrovat, pak už jste na nejlepší cestě k tomu získat symbolickou hotovost nebo další porci tekutého cukru. Záleží na vás. Red Bull navíc nepožaduje žádný doklad o zakoupení nápoje – kdo by si jej taky schovával.
Společnost se pro server BevNET přímo vyjádřila:
„Spor jsme vyřešili, předešli jsme tak protahování celého líčení i zvyšování nákladů za něj. Pochybení a zodpovědnost za klamání zákazníků nicméně popíráme, naše jednání na trhu bylo vždy pravdivé, přesné a nebylo v rozporu se zákonem.“
Navzdory tomuto prohlášení však Red Bull již v návaznosti na soudní jednání začal pracovat na revizi a změně své reklamní strategie. Slogan „Red Bull vám dává křídla!“ tak možná už brzy nikdy neuvidíme a neuslyšíme.
A jak jste na tom vy? Doufali jste v zázračné křídla? Přihlásíte se o náhradu?