Další závodní sezóna je již za dveřmi a pro převážnou většinu běžců z Prahy a okolí začne již tuto sobotu tradičním závodem Palestra Kbelská 10. Zdá se, že letos bude bez sněhu…
A že popularita nejen závodu, ale závodního běhání vůbec v ČR roste, je zřejmé už z pohledu do startovní listiny – každým rokem přibývá více než stovka a k dnešnímu dnu čítá již více než 830 jmen, což je za čtvrtstoletí historie závodu rekordní počet.
Tito běžci se mohou těšit na personalizovaná startovní čísla a startovní tašky s dárky. Potěšilo je jistě i nižší startovné.
A rozhodně nejde o finální počet – další závodníci se mohou registrovat i v den závodu. Organizátoři však varují, že s ohledem na bezpečnost je limit startujících 900 běžců. Tento počet zřejmě bude naplněn. Nyní už je možné se přihlásit jen na místě před startem, kde zbývá cca 70 – 80 volných startovních čísel po těch, kteří se mezitím buď odhlásili nebo z nějakého důvodu na závod nepřijedou.
Proč jsou Kbely tak populární?
„Jedná se o první větší jarní závod a mnoho běžců si stále více chce někde ověřit svoji výkonnost po ´zimním spánku´ a náš závod je k tomu ideální příležitostí,“ říká ředitel závodu Petr Hedrlín.
Registrace budou – a to je změna – v areálu fotbalového hřiště Spartaku Kbely. Cesta k hřišti bude značená od autobusových zastávek, od čerpací stanice OMV a od křižovatky na Mladoboleslavské. Nikdo by tak neměl zabloudit. V areálu hřiště bude možné také zaparkovat. K dispozici budou nejen šatny, WC, sprchy a hlídaná úložna zavazadel, ale také tradiční masáže. V areálu bude také otevřená restaurace.
A není to poslední změna – vzhledem k otevření radiály a vyššímu počtu aut se organizátoři snažili zajistit bezpečnost závodníků a trať byla změněna – přesunul se start i cíl a poběží se trochu jiná trasa. Nicméně běžcům by se mohla líbit.
Jak nám řekl Hedrlín, po nejvytíženější komunikaci povede letos pouze začátek závodu,kdy běží startovní pole pohromadě a úsek bude asi 10 minut uzavřen pro automobily. Loni se po Trabantské ulici běželo tam i zpět za plného provozu a to nebylo pro běžce vždy bezpečné.
Naopak tradičně již budou moci běžci na trati využít služeb vodičů. Svěřenci Miloše Škorpila poběží na časy 40 minut a 45 minut, sám Miloš Škorpil bude pomáhat běžcům snažícím se pokořit 50 minut.
David Deyl a nové boty pro vítěze
Nová bude také občerstvovací stanice PENCO na pátém kilometru. Občerstvení v podobě iontových nápojů bude nachystáno také v prostoru startu a cíle a ve startovních taškách závodníků. Zájemci si mohou zakoupit také kompresní podkolenky SLS3, kde s výběrem pomůže přední český triatlonista Tomáš Bednář.
„Dále budou mít závodníci možnost vybírat z kolekce Mizuna, či speciální ponožky Elevenu. Zazpívat přijde David Deyl. Bude tak postaráno i o doprovodný program a kdo si netroufne letos běžet, může přijít alespoň fandit a pomoct vytvořit tu správnou běžeckou kulisu,“ radí Hedrlín.
Stejně jako v minulosti, i letos je závod součástí Mizuno Running Cupu a Mizuno poskytuje nad rámec standardních cen v kategoriích také cenu pro nejrychlejšího muže a nejrychlejší ženu – poukaz na odběr páru běžeckých bot této značky bez ohledu na cenu.
To už je pádný důvod trochu na trati zrychlit a vyhrát, ne?