V Senohrabech u Prahy se v neděli každopádně potkáte s historií. Buď se do ní jako vítězové kategorie zapíšete, anebo si aspoň kousek odnesete. Zdejší Podzimní běh lyžařů otevře sedmou desítku let existence a těch dosavadních šedesát sepsali místní Honzové Oberländer a Veselý do knížky, která bude na místě k sehnání.
Vůně čerstvých stránek papíru z tiskárny se tak smísí s odérem podzimního lesa i tradiční vatry. Originální zážitek násobený endorfinovou erupcí v těle je tak v kraji Ladova kocoura Mikeše zaručen!
Tratě závodu, který je už potřetí také finálem Pražského běžeckého poháru, seriálu Běžec Podblanicka i prestižní řady Dusmen Grand Prix, se nemění, poměrně náročný a členitý 4 nebo 8 km dlouhý okruh si vychutnáte nejspíš i s pilinovou pasáží.
Lesáci při těžbě dřeva na prvním kilometru rozryli cesty víc než je zdrávo a tak pořadatelé slibují úpravu některých úseků. Jinak mají po dvou brigádách už poctivě vymeteno, vyklizené klacky. Jako vždycky. Předpověď slibuje snad i slunce.
Jako vždy se tu potkávají běžci, lyžaři, vodáci všeho věku, tváře více či méně známé z celoročních akcí i z televize. Přihlášky jsou v tuto chvíli možné už jen na místě, na startu u chajdy místního lyžařského klubu na Vávrově palouku. „Máme k dispozici 500 čipů, ale pokud zájemci překročí počet, nějak si poradíme, určitě nikoho nepošleme domů,“ říká Iva Vlčková z pořadatelského týmu.
Běží se intervalově po trojicích po dvaceti vteřinách, takže každý pěkně sám za sebe, co to půjde. „Odsejpá to, i muže zvládneme, počítáme, vyslat na trať do půl hodinky.“
Závod nordic running a děti začínají od 9 hodin, mladší dorost v 9.40, starší dorost a dospělí v 11.30. Parkovat se dá nahoře nad paloukem (sjezd z hlavní benešovské směr Senohraby a pak za hasičským domem doprava), nebo můžete přijet vlakem z hlavního nádraží v Praze (odjezdy každou hodinu od 7.06, návrat od 12.09 každou hodinu ze Senohrab).
Vzhledem k tomu, že pro mnohé běžce se tady činí tečka za podzimní sezonou a pivo v nádražce má po doběhu tak výjimečné grády (i když to není Šerák), je třeba tuto dopravní variantu víc než vážně aspoň zvážit.