Domácím srdečním závodem v Brně vstoupí v sobotu 6. října do podzimní části běžecký seriál Mizuno Running Cup, jedna z nejlepších tuzemských sérií – tradicí, kvalitou i šířkou startovního pole.
„Před čtyřmi lety jsme ani netušili, že se nám za tak krátkou dobu povede přivést na start více než pět stovek běžců,“ říká Jana Trhlíková z firmy Term, sídlící právě v Brně a distribuující na českém trhu titulární značku Mizuno.
„Opět jsme lehce pozměnili trať, která povede mimo frekventované úseky areálu brněnského výstaviště. Na sedm kilometrů se poběží jen čtyři okruhy,“ dodává.
V cíli čeká účastníky kromě skvělého pocitu teplý čaj a čerstvé buchty! Jako každý rok slouží startovní číslo zároveň jako vstupenka do všech expozic veletrhu Sport Life. Start lidového běhu je v 10 hodin, hlavní závod vypukne v 11 hodin proto, aby účastníkům zbylo více času na prohlídku expozic sportovního zboží.
Letošní ročník Mizuno Running Cupu má za sebou už rekordní Palestra Kbelskou desítku v Praze a tradiční Pečky – oba podniky s téměř tisícihlavým polem. Spolu s nimi půvabné Pardubice, křižující ve všedním jarním dni centrum starého města. A k tomu ještě svěží premiéra běhu Do pohody okolo přehrady v Jablonci nad Nisou.
„Výběr se opravdu povedl, navíc Pečky už pomalu dotahují Kbely, Pardubice jako vždy uchvátily úžasnou atmosférou a Jablonec opravdu překvapil velkým množstvím lidí a velmi pěkně zvolenou tratí,“ oceňuje Jana Trhlíková pořadatelský tým agentury SportGroup.
Pak ještě 20. října vyvrcholí seriál „východočeskými Běchovicemi“ na trase Hronov – Náchod.
„Obecně vnímáme větší zájem o běh a každoroční velké nárůsty běžců na všech akcích jsou důkazem tohoto pozitivního trendu. Mizuno Running Cup funguje již osm let a řada běžců si na něj zvykla a účastní se opakovaně,“ říká žena z vedení firmy Term.
Prodej na místě není pro její firmu prioritou, snaží se běžcům spíš poradit a zorientovat se v kolekci. Anebo přímo doporučit vhodné boty na základě analýzy na Mizuno Precision Fitu a za vlastním nákupem je pak poslat do prodejny.
Na startu i v cíli se objevují známá jména, ale i obyčejní běžci. Motivaci zvyšují žebříčky věkových kategorií, hodnotící všechny podniky. „Základním cílem je pro nás propagace běhu jako zdravého životního stylu. Čím častěji to vyzkoušíte, tím lépe a tím víc pocítíte příjemný příliv endorfinů,“ usmívá se Trhlíková.
Konkurenci řady dalších běžeckých podniků vnímá pozitivně. „Díky akcím i běžeckým serverům a časopisům roste informovanost. Hodně lidí už jde pro botu do speciální prodejny a vyžaduje i doprovodné služby, diagnostiku, vložky. Roste zájem o dražší kvalitnější modely běžeckých bot.“
Martin Dvořák