Radhošťské Beskydy patří k tradičním oblastem lyžařského sportu v České republice. Začátky organizovaného lyžování v Beskydech se datují okolo roku 1910 a jsou svázány v prvé řadě s činností Pohorské jednoty Radhošt’, Klubu českých turistů, Sokola a Svazu lyžařů.
Prvními lyžaři byli němečtí úředníci z Mor. Ostravy vyškolení v lyžařském umění v Alpách, později – v letech 1912 až 1914 již byly na Pustevnách pořádány nedělní kurzy pro pokročilé lyžaře.
První světová válka zastavila rozvoj lyžařského sportu a nový rozmach nastal v poválečném období. V Beskydech byly budovány sjezdařské, slalomové a běžecké tratě, sáňkařská dráha a skokanské můstky. V roce 1940 byla postavena sedačková lanovka z Ráztoky na Pustevny – první ve střední Evropě. Beskydy se stávaly významným lyžařským střediskem, místem konání významných lyžařských soutěží včetně mistrovství Svazu lyžařů RČS a mezinárodních závodů.
Frenštátské sjezdové lyžování dosáhlo největších úspěchů začátkem 50. let zásluhou sourozenců Zdeňka a Ludmily Parmových a Františka Pituchy. Nejznámějším běžeckým závodem konaným na Pustevnách každoročně od roku 1949 je Memoriál Jana Šrubaře – lyžaře, který se stal obětí boje proti fašistům.
V běžeckých disciplinách bylo frenštátské lyžování velmi úspěšné v 70. letech zásluhou Karla Sackého a Miroslavy Jaškovské.
Nejúspěšnější lyžařskou disciplinou od konce 60. let je skok na lyžích především zásluhou olympijského vítěze a mistra světa Jiřího Rašky. Jeho úspěchy daly impuls k projektu střediska skokanských můstků s umělou hmotou na svazích Horeček.
Po jeho triumfu na X. ZOH v Grenoblu roku 1968, kde pro ČR vybojoval první zlatou medaili, byl v rekordním čase 40 dnů vybudován můstek s kritickým bodem K=42. V tomtéž roce zahájena stavba můstků s parametry P=72 a K=90. Všechny dle projektu Josefa Zity. V letech 1969 až 1973 byl vybudován areál můstků v dnešní podobě včetně parkoviště a večerního osvětlení. Můstek K=90 byl jako první na světě této velikosti pokryt umělou hmotou.
Každoročně je zde pořádáno několik závodů za účasti světové špičky Frenštátští lyžaři využívají skokanský areál především k výchově mladých skokanů. V 90. letech bylo při TJ Frenštát vytvořeno Tréninkové centrum. V současnosti jsou v skokanském areálu na Horečkách v provozu čtyři skokanské můstky K95, K45, K20, K9, které všechny prošly rekonstrukcí, včetně modernizace profilů a položení nové finské hmoty.